Nu är vi äntligen framme!

Utsikten från flygplanet på Schiphol.. Kändes rätt bra att lämna ett slaskigt Stockholm också!  Utsikten från vårt hotellrums balkong nu halv åtta på morgonen <3

Nu är vi äntligen framme på Curacao i Karibien. Och jag säger äntligen, inte bara för att vi har längtat utan för att det var osäkert om vi ens skulle kunna komma fram.. Det var varit en riktig resa alltså. Resan hit började 03.45 då taxin kom och hämtade upp oss, det var riktigt jobbigt att åka till Arlanda då för det var SNORhalt. Vi åkte förbi tre olyckor på vägen dit liksom. Sen när vi kom fram så checkade vi in och allt gick bra, men när alla gått på planet så meddelas vi om att det är storm i Amsterdam, vi kommer få åka men Schiphol har halverat sin trafik per timme så därför måste vi vänta. PANIK, vårt nästa plan gick 1,5 timme efter vi skulle landa och nu säger dom att vi kommer bli 1-1,5 timme sena. Hela planet får typ panik, folk ska till New York, Atlanta, Sydafrika, Uganda, Tanzania, Rio De Janeiro osv. Många hade precis som oss ännu mer panik då flighten hit bara går en gång per dag. Vi landar på Amsterdams flygplats 09.40, planet går 10.00 och vi ska ta oss av planet, gå igenom en passkontroll samt ta oss till andra sidan terminalen.

Vi har nog aldrig sprungit så i hela våra liv haha! Jag tappar kameran i golvet, min nya ögonskuggepalett i golvet, jag kan typ inte andas för att jag är så nära på att börja gråta osv, osv. MEN vi hann. Vi kom fram till gaten 09.53 och dom väntade så snällt på oss. Dom hade lika gärna kunnat stängt någon minut tidigare liksom. Sen var dom till och med så snälla att dom väntade på vårt bagage från förra planet. SÅ SKÖNT. Alltså jag har typ aldrig svettats så mycket i hela mitt liv, är himla imponerad av Nora som orkade springa sitt allra snabbast i 1,5 km i panik med väskor och alltihop.

Det var verkligen en lättnad att komma med planet, slippa försena semestern och övernatta i Amsterdam. Efter tio timmars flygning över Atlanten landade vi på lilla Curacao 15.00 lokal tid (fem timmar efter Sverige). Då åkte vi till vårt hotell, packa upp och sen åt vi middag. När vi åt middag vid 20.00 kan man säga att vi var rätt trötta haha. Då var ju klockan 01 svensk tid och vi hade gått upp 03 så vi hade nästan varit vakna ett dygn. Nu ska vi i alla fall äta frukost här ute på balkongen så hörs vi lite senare. Puss på er! 

Kom som du är!

Sponsrad nativeannons från Systembolaget
Vill du ha ett sommarjobb där du har chans att göra skillnad? Är du intresserad av mat och dryck? Gillar du service?

Det finns flera bra anledningar till varför det är intressant och utmanande att arbeta hos oss.

Det främsta är att alla vi på Systembolaget har ett mycket viktigt uppdrag som vi är stolta över och som inspirerar. En annan är att mat och dryck är bland det roligaste som finns. Som butiksförsäljare blir du Systembolagets ansikte utåt. Det viktigaste i rollen är att erbjuda alla kunder bästa tänkbara service.

Med passion, driv, engagemang och personligt ansvar lyfter du tillsammans med dina kollegor kundmötet till högsta nivå.

Sponsrad nativeannons från Systembolaget

KOM IGÅNG MED TRÄNINGEN

tipsträning

 

Läs detta inlägg för att läsa min viktigaste träningstips, dom har lite mer med mående att göra! Och förresten, det här inlägget riktar sig till dom som VILL komma igång med träningen. Ingen annan! <3

IMG_7312Nu har det gått ett halvår sedan jag började träna regelbundet och ordentligt, helt sjukt vad tiden går fort. Jag har ju tränat hela mitt liv, förutom när jag gick på gymnasiet egentligen. Innan det har jag gått på massor av olika sporter och alltid älskat att träna. Men under gymnasietiden kände jag inte att tiden fanns, jag kände liksom ingen njutning av att vara på gymmet eller i löparspåret, jag blev stressad av det. Sen har jag tränat i omgångar, jojo-tränat som det så fint kallas haha. Tränat i en månad, inte varit på gymmet på sex månader osv.

Under sommaren 2016 började jag må dåligt över min livsstil, jag kände verkligen hur jag gick ner mig. Inte ner i vikt (tvärt om snarare, men what ever) men jag tappade formen, tyckte vardagssaker som att promenera till bussen eller gå upp för en trappa var jobbigt. Jag kände mig SVAG. Har aldrig känt en sån jobbig känsla som att känna mig svag för jag kände mig svagare psykiskt desto fysiskt svagare jag blev. I Augusti bestämde jag i alla fall mig för att köpa PT-timmar på mitt gym och sedan sista Augusti har jag tränat med personlig tränare 1-2 gånger i veckan. Jag är nu inne i ett skönt och härlig flow där träningen är en viktig del av min vardag och något som känns naturlig. Jag har verkligen varit en träningsmotståndare där under gymnasiet, tyckt att alla överdriver om dessa endorfiner osv osv.. Men hade rätt fel 🙂

IMG_4448

I alla fall, många av er brukar skriva till mig via mina sociala medier och frågar om mina tips för att komma igång med träningen. Hur och var börjar man liksom? Många verkar vara i situationen jag var, man kanske har gått på fotboll eller liknande och sen slutat i och med gymnasiet och nu vet man inte riktigt vad man ska göra. Vilka övningar ska man göra? Hur vet man om man gör rätt?

img_6397

Därför tänkte jag att jag kunde skriva ihop en liten lista på saker jag tycker man kan göra och/eller tänka på när man vill komma igång med sin träning.

– Köp PT-timmar eller träna med en kompis som får agera din PT. Det är så himla skönt att få instruktioner och tips. Din kompis behöver ju verkligen inte vara ett proffs men det kan vara väldigt skönt att besöka gymmet med någon som känner sig lite hemma. Det är ju verkligen svårt i början med att komma på övningar och hur ska man ens veta om man gör fel?? Då är det utmärkt att ha en kompis som kanske kan lite mer. Annars kan man träna med en kompis som är i samma sits som en själv, det kanske känns lite tryggare.

– Youtube och bloggar är din bästa vän. Har man ingen vän med skills så säger jag bara: internet is amazing. Jag vet inte hur ofta jag bara googlat ”brännande magövningar” eller ”bröstövningar” när man inte har någon inspiration. Kan varmt rekomendera min syster blogg och youtubekanal. 

– Gå ut hårt, men inte för hårt. Misstaget som jag gjort, jag vet inte hur många gånger, är att jag i mina jojo-perioder seriöst tränade varje dag 7 dagar i rad och sen var jag så trött på skiten att jag inte ville/orkade träna på några veckor. Träning ska vara jobbigt men det ska vara kul också, inte föör jobbigt.. Speciellt inte i början.

– Ha bestämda träningsdagar. Vill man komma igång med träningen och därmed inte alls har det som rutin kan det vara bra att göra som ett eget träningsschema. Bestäm att varje tisdag i fyra veckor ska jag vara på gymmet och torsdagar varje vecka ska jag vara ute och springa kanske? Det är ju självklart individuellt men det kan vara skönt med ett schema att utgå ifrån.

– Planera dina pass hemma. Något jag alltid gör är att planera EXAKT vad jag ska göra på gymmet, innan jag kommer dit. Alltså jag skriver ner exakt hur många minuter, repetitioner på exakt vilken övning osv. Detta gör mig mer självsäker på gymmet, jag går dit och gör min grej helt enkelt. Det värsta jag vet är att gå runt på gymmet och inte veta vad man ska göra..

– Testa dig fram! Våga testa maskiner du inte har någon aning om hur man kör, testa en hantel på 4 kg eller 10 kg, hur ska du veta vad som funkar om du inte testar? Ta inspiration från andra på gymmet och kolla hur dom gör! 🙂

Girls night

 HUR MAGISKT GOTT SER INTE DETTA UT ATT VARA??

Och det såg inte bara gått ut, det var väldigt gott också kan jag lova. I måndags bjöd jag Isabelle, Mathilda och Stella på middag på Bouqerian här i Stockholm. Alice skulle egentligen också varit med men hon kände sig lite sjuk så tyvärr kunde inte hon komma. Bouqerian är ju en av mina favoritrestauranger, dom har sjukt mycket gott på menyn. Om ni vill ha mer restaurangtips från Stockholm så måste ni läsa min Stockholms-mat-guide – LÄNKDet var så himla mysigt och bara ha en tjejkväll och prata om allt mellan himmel och jord. Alla vi fyra har flyttat hemifrån så vi pratade en del om det, om att vara sambo med någon osv. Sen pratade vi även om plugg, framtidsplaner med mera. Sånt här måste man ju bara göra oftare. Det här inlägget får bli en push till er, hör av dig till dina vänner och styr ihop något! Hur mysigt med en myskväll framför Mello på lördag tillsammans? Eller utgång imorgon? STYR bara STYR! <3

Sett på bio


Var på bio med Alice för någon vecka och såg Split. Fy fan vad jag var rädd, jag är ju dock en riktig fegis när det kommer till läskiga filmer haha. Den klassas nog inte som skräckfilm men usch vad läskig den var. Kan dock rekommendera den, blev positivt överraskad!

Sen har jag och Mathilda sett Fifthy Shades Darker. Kan säga att jag tycker den filmen var mer obehaglig än Split. Christian Grey skrämmer mig mer än alla Kevins 23 karaktärer tillsammans.