Tips

Ett högintensivt träningspass

I lördags tränade jag och Moa tillsammans, jag tog tyvärr inga bilder då men jag måste ändå dela med mig av vårt pass vi körde för satan vad bra det var. Vi båda hade sjuk träningsvärk dagen efter. Det jag gillar med dessa övningar är att man inte behöver så jättemånga redskap.

Vi körde massor av olika övningar i tabataintervaller. Tabata = En form av intervallträning. Du ger allt du har i 20 sekunder, vilar 10 och det gör du 8 gånger. Det kan alltså se ut såhär:
20 sekunder löpning (snabbaste du kan) sen 10 sek vila x8. Du byter INTE övning mellan 10 sekundersvilan utan du springer 20 sek, vilar 10 sek, springer igen tills du sprungit åtta gånger. Jag och Moa körde som olika set, så vi delade upp oss och gjorde en tabata-övning var, sen bytte vi efter en minuts vila. Alltså gjorde vi såhär: Moa började med wall balls och jag med rep, när vi gjort alla 8 repetitioner så bytte vi övning med varandra. Efter det körde vi två nya övningar som vi sen också bytte mellan.

Set #1
Wall balls – klicka HÄR för att se en video på hur man gör.
Rep – klicka HÄR för att se en video med olika varianter man kan köra.

Set #2
Burpees – klicka HÄR för att se en video på hur man gör.
Wall ball sit ups – klicka HÄR för att se en video på hur man gör.

Set #3
Grodhopp  – klicka HÄR för att se en video på hur man gör.
Push up plank – klick HÄR för att se en video på hur man gör.

Set #4
Idioten
Russian twists med vikt – klicka HÄR för att se en video på hur man gör.

Sen avslutade vi med en stege som bestod av knäböj och kettlebel swing. Det ska sammanlagt bli 11 repetitioner och det är utformat såhär:
10 knäböj + 1 kettlebel swing
9 knäböj + 2 kettlebel swing
osv..
5 knäböj + 6 kettlebel swing
4 knäböj + 7 kettlebel swing
osv…

GRYMT svettigt pass som tar på hela kroppen, you should try it out! <3 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.

<<<<<<< HEAD ======= >>>>>>> 7b8e8c7dcb6c569b000584cc581f6e5d33ae9fdd