Hejdå USA!

Resor, USA 2018
Okej hur sjukt är det inte att vi faktiskt nu är klara med vår fem veckors långa resa som vi så länge längtat efter? Känns så konstigt men samtidigt så bra. Fan vad glad och tacksam jag är över denna resa. Den 12e Juni landade vi i San Fransisco och där såg vi bland annat Golden Gate Bridge. Det enda som var jobbigt med San Fransisco var den extremt jobbiga jet lagen på 9 timmar haha. Vi somnade innan 19.00 första kvällen heeeelt utslagna. Gud vad länge sen det här känns nu, vi har hunnit med så mycket och sett så mycket under den här månaden.
Efter San Fransisco bilade vi mot Los Angeles. Påvägen dit stannade vi i Bakersfield (enbart pga att vi ville ha varmare temperatur haha). Här är en bild från när vi stannade bilen mitt i ingenstans. Det var sååå vackert verkligen, så öde.
Jag var tyvärr den enda som fick köra bilen då en extra körare var tvungen att ha fyllt 25. Körde sammanlagt 60-70 mil vilket var lite jobbigt men sååå värt. Kan verkligen rekommendera er att köra bil mellan San Fransisco och Los Angeles. Highway 1 var sååå vacker även om vi hade det regnigt och molningt i början.
Efter Bakersfield kom vi fram till Los Angeles. Först bodde vi i Santa Monica i fem dagar.
Vi gick på promenad i Los Liones med sååå fin utsikt!
Sen förflyttade vi oss från Santa Monica till West Hollywood i fem dagar!
Efter mycket hemlagad mat i Santa Monica åt vi några riktigt goda middagar ute.
Vi gick på Universal Studios!! Jag upptäckte där att jag blivit en illamående gammal tant.
Från Los Angeles flög vi till Oahu, Hawaii. Vi hämtade upp hyrbilen och körde till Oahus västkust där vi hyrt en airbnb-lägenhet med en privat strand som var sååå fin och öde. Ja ni ser ju bakom mig, inte en enda människa. Detta var verkligen något utav av de finaste ställena jag nååågonsin besökt. WOW!
Vi passade på att ta bilen för att åka på utflykt och se vattenfall!
Vi åkte även ut med en båt för att leta efter vilda delfiner och sköldpaddor, vilket vi till vår glada förvåning såg!! Så jäkla coolt och fint att se djuren i den miljön som dom verkligen hör hemma i. Inte på någon jäkla delfinshow..
Efter sex dagar på västkusten förflyttade vi oss till Waikiki på Oahu som är väldigt turistigt och en "riktig" stad. Vi åt 4th of July-middag på en takterass med livets utsikt. Så härligt!

Vi gjorde verkligen iiiingenting i Waikiki vilket var så skönt. Vi bara degade vid poolen flera dagar i rad. Lyssnade på musik, poddar och läste lite i min bok.
Sen bar det av igen, denna gång till..
Las Vegas!! Efter Hawaiis lugn så spenderade vi tre dagar i Las Vegas som bestod av lite strosande och skoj.
Vi hann även med att åka helikopter över Grand Canyon. Topp fem sjukaste sakerna jag gjort. Det var så otroligt vackert och mäktigt. Ni MÅSTE göra detta innan ni dör, det var sååå sjukt.
Resans sista fyra dagar spenderade vi i New York och nu är det dags att åka hem. Shit vad kul vi har haft, vad många nya ställen vi fått se och vad nöjd jag är. Nu ser jag såååå mycket fram emot att få komma hem, packa om och åka till min pojkvän och njuta av den svenska sommaren.

Tänkte att jag ska samla alla era frågor om resan i ett inlägg. Ställ era frågor här om det är något ni undrar. Puss!