Min dag i bilder

Allmänt, Bali 2019, Resor

Hej på er finisar. Vill bara tacka alla er som kommer in hit varje dag trots att jag under denna semester uppdaterar typ varannan-var tredje dag. Om en vecka är jag hemma igen haha, håll ut! Här om dagen fotade jag min dag så tänkte dela med mig lite av hur min fredag såg ut här i Uluwatu som ligger på södra delen av Bali. Här har vi snart spenderat totalt fem nätter och imorgon måndag åker vi till ett surfcamp (hur jävla fett!!) som heter Surflodge Limasan. Det ser verkligen riktigt fint ut så är väldigt taggad. I alla fall, vår fredag började med frukost på ett ställe som heter The Place Without A Name. Dom är relativt nyöppnade så dom har haft en del bra erbjudanden, därmed har vi återkommit flera gånger (och för att det är jättegott såklart).

Jag beställde en smoothie bowl och Gustav hashbrowns med pocherat ägg, så jääääkla gott.

Etfer frukosten låg i våra magar så hoppade vi på moppen och körde mot Green Bowl Beach. Det är en rätt liten strand här i Uluwatu som inte har någon försäljning eller solstolar = rätt lite folk. De flesta som kommer hit är där för att surfa så vi hade en väldigt lugn förmiddag framför oss. Påväg dit och vid parkeringsplatsen till stranden finns det maaaassor med apor, så jäkla sjukt för svennar som oss.

Efter cirka 5-10 minuters promenad i trappor är man till slut framme och såhär ser det ut! I Canggu och många andra ställen på Bali är stränderna inte alls lika fina som här i Uluwatu. Det är lite vågigt men inte så farligt att man inte kan bada.

Vi hängde här i tre timmar kanske, i och med att vi åkte direkt efter vår tidiga frukost så hade vi strandhäng fram till lunchtid helt enkelt. Jag känner verkligen att jag år för år "klarar" mindre sol haha.. När jag var femton kunde jag verkligen ligga och pressa 09-17 varje dag på solsemestern/sommaren. Nu känner jag att 2-3 timmar per dag räcker gott och väl. Solar jag längre än så får jag nästan alltid jätteont i huvudet, sen blir jag också så rastlös. Känns ju skönt att ha släppt sol-hetsen må jag erkänna. Brun utan sol is life.

När vi kom hem från lunchen som jag tydligen glömde fota så hängde vi på hotellrummet någon timme. Det är så skönt att bara återställa temperaturen i kroppen, fräscha till sig med en dusch osv. Vid fem ungefär så gick vi ut till stranden som ligger precis nedanför vårt hotell; Dreamland Beach. Och juste! Jag kommer fylla på min redan befintliga Bali-guide så ni behöver inte oroa er över att jag kommer utelämna några tips från denna resa. Kan dock säga redan nu att jag inte rekommenderar hotellet vi bor på nu hehe.

Btw, sjuk sak som hände i fredags var att vi blev stoppade av polisen som i princip rånade oss och stoppade pengarna i egen ficka :).. Perfekt! Blev verkligen påmind om hur extremt tacksam jag ska vara över att jag bor i ett land som Sverige. Där jag känner mig trygg i myndigheternas händer. Finns typ ingenting som provocerar mig så mycket som när folk ska snacka skit om Sveriges sjukvård/polis osv. Man ba? :) Såklart finns det massor som skulle kunna förbättras men jag kan åtminstone vara säker på att aldrig stöta på en polis som helt plötsligt tvingar mig betala för något hitte-på till hens privata plånbok.

Något som är lite coolt är att vid Dreamland Beach är det som en å på ena sidan av stranden och havet på andra sidan. Jag gick och la mig på en solstol med min bok medan Gustav letade efter fiskar och krabbor. Allt är alltså som det ska vara hahaha..

Efter solnedgången åkte vi iväg på vår moppe igen för att käka middag. Jag tog en pasta med tomatsås och Gustav en burgare. Nu har vi varit borta i tre veckor och jag börjar faktiskt crave:a att laga egen mat, men ska försöka njuta så länge det varar av restauranglivet. Efter middagen hade jag en underbar glassupplevelse; salted caramel & mint chocolate. JÄKLARRRR.