MÖRDARPASS

Tips, Träning
Jag och Mathilda tränade igår och då passade jag på att dela med mig av vad jag gjorde på instastory. Jag ska erkänna att jag var lite orolig över hur det skulle tas emot i och med att träning är ett så känsligt ämne för många. Men till min stora lättnad var alla reaktioner positiva, väldigt positiva till och med. Ni var många som bad mig skriva mer om träning i bloggen och jag ska faktiskt bli bättre på det, dela med mig av pass och övningar jag gillar i alla fall. Hos mig kommer ni aldrig få se tips på maskiner eller liknande utan mest sånt man gör med sin egna kropp då det är sånt jag tycker är roligt :) Och ja jag tränar bara det jag tycker är roligt, det kan man ju säga vad man vill om men i don't care really.

I alla fall, här nedanför hittar ni fyra olika intervaller som man kan köra om man vill bli riktigt, riktigt andfådd och slut i kroppen. Kan varna om att detta kanske inte är vad man ska göra på första träningspasset på tre år, men ni får testa er fram helt enkelt!
Till vänster: Först slår jag med repet 10 gånger, sen 5 halva burpees (går inte hela vägen ner). Upprepa 3 gånger.
Till höger: Efter det tar ni tag i en kälke med vikt och springer en bra bit. Hoppa grodhopp tillbaka. Upprepa 3 gånger.
Till vänster: Box jump burpees! Dessa jävlar är sjuuukt jobbiga men underbara samtidigt. 10x3
Till höger: Roll back burpee + vanlig burpee. 10x3

Hur man väljer att använda sig av dessa övningar är ju helt upp till en själv, jag tänkte bara att det kunde vara roligt att dela med mig av några favoritövningar när jag vill bli sinnnneeeesssjukt trött. Ni får gärna kommentera om ni helst ser random övningar eller om ni vill att jag detaljerat skriver ner hur ett träningspass ser ut för mig från början till slut! Ett tips till er som vill mäta hur ni utvecklas inom träning men inte är intresserade av cm eller kilon så kan jag tipsa er om att ta tid. Se hur många burpees du orkar på en minut och sen jämför du några veckor senare eller liknande. Det tycker jag är ett väldigt skönt och roligt sätt att jämföra på.

Har ni några andra synpunkter och önskemål när det kommer till att prata träning här i bloggen? Har ni några do's and don'ts till mig ni vill att jag tänker på? Som sagt, jag vill verkligen inte få någon att må dåligt eller liknande. Jag skulle dock gärna skriva lite mer om träning då det är en stor del av min vardag. Kram!

Gillar