Tabata friday..

Allmänt, Träning

Jag och Mathilda hade bestämt att vi skulle träna tillsammans i fredags, i och med att jag gillar att planera passen ordentligt (alltså skriva ner punkt för punkt) så gjorde jag det och skickade över ett förslag till Mathilda på sms. Förslaget hade jag döpt till "TABATA FRIDAY" haha. Mathilda var på och vi möttes på SATS Hötorget. Något som var himla skönt var att gruppsalarna var lediga och att vi fick hjälp med att koppla in min telefon till högtalarna. Så vi kunde köra i princip hela passet där inne med hög musik. Såhär såg i alla fall passet ut:

UPPVÄRMING: 5 minuter roddmaskin i högt tempo

SJÄLVA PASSET: Sit up och kasta medicinboll mot vägg 15x3 Tabataintervall: Höga knän Tabataintervall: Mountain climbers Fällkniven på stepbräda. Tabataintervall: Rep Tabataintervall: Burpees

Om vi dog? Ja. Och för er som inte vet vad tabataintervaller är så är det när man jobbar allt man har i 20 sekunder, vilar 10, kör 20 och så håller man på tills man gjort 8 stycken 20 sekundersrundor. Finns massor med appar där man kan välja tabatatimer så mobilen piper när man ska vila, köra osv. Om det är en övning här i världen jag hatar så är det mountain climbers.. Alltså jag tycker verkligen att det är SÅ jobbigt. Väldigt mycket jobbigare än det mesta, vilket provocerar mig en aning.. Aja, det här passet var en rejäl pulshöjare så är ni ute efter ett högintensivt träningspass med lite mage är det bara kopiera rakt av.

Gillar