Träningspass: Axlar & triceps

Allmänt, Tips, Träning
Tisdag betyder inte bara nytt poddavsnitt utan också nytt träningsinlägg här på bloggen. Förra veckan tipsade jag om träning man kan göra helt utan redskap, alltså utomhus eller hemma i vardagsrummet typ. Idag tänkte jag tipsa er om ett axelpass jag körde här om dagen som fick mina axlar att DÖ haha! Till varje övning har jag länkat bilder/video med instruktion på hur övningen går till om det är någon som inte känner igen sig. Hoppas ni gillar det! Om ni vill läsa fler träningsinlägg är det bara att klicka er in på kategorin "träning" här i bloggen. Kram!
Uppvärmning:
1000 meter roddmaskin
Rulla på trigger point/foam rulle
Rulla axlarna framåt och bakåt i några minuter.

Axlar:
Sittande axelpress med hantlar, 8×3 (klicka HÄR för att se instruktioner)
Axellyft med rak arm åt sidan & rak rygg 8×3, per arm. (klicka HÄR för att se instruktioner)
Axelrotation, rak arm sen mot magen 8×3, per arm. (klicka HÄR för att se instruktioner)
Framåtlutande axellyft 8×3 (klicka HÄR för att se instruktioner, jag brukar dock inte luta mig framåt så mycket)

Triceps:
Triceps kickback 8×3, per arm. (klicka HÄR för att se instruktioner)
Triceps press med kabel/pushdowns drop set, 8×4 (klicka HÄR för att se instruktioner)
Smala armhävningar 10×4 (klicka HÄR för att se instruktioner)

Mage:
Båten 1 min x3 (klicka HÄR för att se instruktioner)
Planka på boll 1 min x2 (klicka HÄR för att se instruktioner)
Sneda, långsamma mountain climbers 10 per sida x2 (klicka HÄR för att se instruktioner)

STRETCH!

Gillar