AllmäntTräning

Tabata friday..

img_6809img_6810

Jag och Mathilda hade bestämt att vi skulle träna tillsammans i fredags, i och med att jag gillar att planera passen ordentligt (alltså skriva ner punkt för punkt) så gjorde jag det och skickade över ett förslag till Mathilda på sms. Förslaget hade jag döpt till ”TABATA FRIDAY” haha. Mathilda var på och vi möttes på SATS Hötorget. Något som var himla skönt var att gruppsalarna var lediga och att vi fick hjälp med att koppla in min telefon till högtalarna. Så vi kunde köra i princip hela passet där inne med hög musik. Såhär såg i alla fall passet ut:

UPPVÄRMING:
5 minuter roddmaskin i högt tempo

SJÄLVA PASSET:
Sit up och kasta medicinboll mot vägg 15×3
Tabataintervall: Höga knän
Tabataintervall: Mountain climbers
Fällkniven på stepbräda.
Tabataintervall: Rep
Tabataintervall: Burpees

Om vi dog? Ja. Och för er som inte vet vad tabataintervaller är så är det när man jobbar allt man har i 20 sekunder, vilar 10, kör 20 och så håller man på tills man gjort 8 stycken 20 sekundersrundor. Finns massor med appar där man kan välja tabatatimer så mobilen piper när man ska vila, köra osv. Om det är en övning här i världen jag hatar så är det mountain climbers.. Alltså jag tycker verkligen att det är SÅ jobbigt. Väldigt mycket jobbigare än det mesta, vilket provocerar mig en aning.. Aja, det här passet var en rejäl pulshöjare så är ni ute efter ett högintensivt träningspass med lite mage är det bara kopiera rakt av.

Kommentarer

  1. Tintin

    När du kör tabataintervaller och tränar 20s och vilar 10s och sen x8, kör du det med samma övning hela tiden eller kör du 20s av en övning och sen 10s vila och sen när du kör nästa 20s så kör du en annan övning? Haha om du förstår vad jag menar… Älskar din blogg!!

    1. Andrea Hedenstedt

      Hej Frida! 🙂 Genom att träna intervallträning bygger du upp ett bättre flås. Tabataintervaller är väldigt bra att köra om man vill få bättre kondition exempelvis. Och jag skulle absolut säga att det formar kroppen, jag har gjort liknande träning i fyra månader nu och ser enorm skillnad på min kropp, både att den är mer ”formad” och att jag har mer muskler. Olika pass passar ju olika personer. Sen magövningarna stärker magmusklerna. Tack o hej

×

Andrea Hedenstedt

Andrea Hedenstedt är en svensk influencer och inspiratör. Hon når hundratusentals unga kvinnor via sina kanaler varje vecka. Förutom bloggen är hon aktiv på Youtube, Instagram och även podden "Mathilda och Andrea". Andrea släppte sin första egna klädkollektion tillsammans med märket Na-kd i oktober 2017.

Powered by Cure - Influencer hosting