TipsTräning

MÖRDARPASS

Jag och Mathilda tränade igår och då passade jag på att dela med mig av vad jag gjorde på instastory. Jag ska erkänna att jag var lite orolig över hur det skulle tas emot i och med att träning är ett så känsligt ämne för många. Men till min stora lättnad var alla reaktioner positiva, väldigt positiva till och med. Ni var många som bad mig skriva mer om träning i bloggen och jag ska faktiskt bli bättre på det, dela med mig av pass och övningar jag gillar i alla fall. Hos mig kommer ni aldrig få se tips på maskiner eller liknande utan mest sånt man gör med sin egna kropp då det är sånt jag tycker är roligt 🙂 Och ja jag tränar bara det jag tycker är roligt, det kan man ju säga vad man vill om men i don’t care really.

I alla fall, här nedanför hittar ni fyra olika intervaller som man kan köra om man vill bli riktigt, riktigt andfådd och slut i kroppen. Kan varna om att detta kanske inte är vad man ska göra på första träningspasset på tre år, men ni får testa er fram helt enkelt!

           

Till vänster: Först slår jag med repet 10 gånger, sen 5 halva burpees (går inte hela vägen ner). Upprepa 3 gånger.
Till höger: Efter det tar ni tag i en kälke med vikt och springer en bra bit. Hoppa grodhopp tillbaka. Upprepa 3 gånger.

         

Till vänster: Box jump burpees! Dessa jävlar är sjuuukt jobbiga men underbara samtidigt. 10×3
Till höger: Roll back burpee + vanlig burpee. 10×3

Hur man väljer att använda sig av dessa övningar är ju helt upp till en själv, jag tänkte bara att det kunde vara roligt att dela med mig av några favoritövningar när jag vill bli sinnnneeeesssjukt trött. Ni får gärna kommentera om ni helst ser random övningar eller om ni vill att jag detaljerat skriver ner hur ett träningspass ser ut för mig från början till slut! Ett tips till er som vill mäta hur ni utvecklas inom träning men inte är intresserade av cm eller kilon så kan jag tipsa er om att ta tid. Se hur många burpees du orkar på en minut och sen jämför du några veckor senare eller liknande. Det tycker jag är ett väldigt skönt och roligt sätt att jämföra på.

Har ni några andra synpunkter och önskemål när det kommer till att prata träning här i bloggen? Har ni några do’s and don’ts till mig ni vill att jag tänker på? Som sagt, jag vill verkligen inte få någon att må dåligt eller liknande. Jag skulle dock gärna skriva lite mer om träning då det är en stor del av min vardag. Kram!

Kommentarer

  1. Matilda

    Håller verkligen med många andra här i kommentarsfältet som skriver att du har en sund och härlig inställning till träning och hälsa! Tycker det skulle vara jättekul om du skriver mer om träning eftersom jag tycker att du inspirerar på ett bra sätt och inte hetsar som man ofta kan se i sociala medier idag. Andrea du är verkligen en sån otroligt bra förebild, både för mig som är lika gammal som dig, men speciellt också för så många unga tjejer! TACK FÖR DET DU GÖR DU ÄR GRYM! 🙂

  2. Johanna

    Tycker inte alls det är fel att skriva om träning, speciellt inte när det är en sådan stor del av din vardag. Däremot tycker jag man kan hålla sig ifrån oviktiga detaljer som hur många reps/set man gör, hur ofta man tränar osv. Det gör ofta att man jämför sig med den som skriver istället för att bli peppad. Därför tycker jag sånna här inlägg med bara tips på övningar är superbra, men att hålla sig ifrån ”jag gör såhär många” och ”jag gör dem varje dag” till exempel. Gillade även att du la upp dessa på din story. Gillar att se tips där med 🙂 Kram!

  3. Anna-Karin

    Gillar både när du delar med dig av enstaka övningar och hela pass! Jag tkr du verkar ha en så jäkla sund och ”bra” syn på hälsa och träning 🙂 Blir verkligen alltid endast inspirerad av dig! Känner mig glad över att det finns så sunda förebilder för många unga tjejer. Kram!

  4. Charlotte

    Jag tycker absolut att man skall kunna skriva om träning utan att vara rädd för att trigga någon! Så länge man inte ständigt sitter och skriver om att man tränar för att gå ned i vikt eller dylikt. Tycker du skall fortsätta dela med dig av de pass du genomför. Det är alltid roligt att se tycker jag 🙂

  5. Sandra

    Tyckte det va så roligt när du la upp allt detta på din instagram, man blev så taggad på att gå iväg till gymmet själv. Jag hade uppskattat många bra tips, då det annars lätt blir att man bara gör samma övningar på gymmet vecka in och vecka ut och det blir lätt lite tråkigt efter ett tag. Ta hand om dig själv och lycka till med din kommande tenta, kram på dig <3

  6. Moa

    Jag älskar din inställning till träning! Du skriver inte liksom ”måste springa av mig julmaten” osv som andra gör! Du triggar inte <3 jag gillar att du skriver att du även har vilodagar och när du är sjuk så vilar du helt vilken är viktigt!

  7. Malin

    skulle inte du kunna skriva typ en ”beginner’s guide” till gymmet? vill verkligen börja träna mer seriöst men det känns så överväldigande och du verkar ha en så skön inställning till träning!

  8. Amanda

    Att tipsa om olika övningar eller pass såsom du gör borde ingen må dåligt av, det är bara inspiration och roligt att läsa!

  9. 25

    Heja dig Andrea! Vad det nu än är som tynger dig så är det alltid skönt att träna och tänka på något annat. Du är lätt den bästa influencern med din personlighet och engagemang. Jag lyssnar på säkert 20 poddar i veckan och din och Mathildas är den roligaste och mest underhållande! Jag känner igen mig vääldigt mycket i dina tankar, åsikter och i din personlighet vilket gör det hela ännu roligare såklart 😉 skriv gärna mer om träning förresten!

×

Andrea Hedenstedt

Andrea Hedenstedt är en svensk influencer och inspiratör. Hon når hundratusentals unga kvinnor via sina kanaler varje vecka. Förutom bloggen är hon aktiv på Youtube, Instagram och även podden "Mathilda och Andrea". Andrea släppte sin första egna klädkollektion tillsammans med märket Na-kd i oktober 2017.

Powered by Cure - Influencer hosting