AllmäntBali 2019

Resan hit + första dagen

INNEHÅLLER REKLAMLÄNKAR

Jeansjacka – LÄNK // Hoodie – LÄNK // Väska – LÄNK
Heeej vänner live från Bali! Inte bara tog ju resan väldigt lång tid, det är ju även tidsskillnad så det känns som att det var fleeeera dagar sedan vi åkte. I skrivande stund är det tisdag kväll här på Bali och vi åkte söndags kväll från Arlanda. Planet gick som sagt till Doha på kvällen vilket jag tyckte var väldigt skönt. Kände att jag hade god tid på mig att packa, städa och komma i ordning inför avfärd. Väl på Arlanda så gick allt smidigt och bra, vi åt supergod middag och planet var i tid. Ni är många som frågat om plaggen jag reste i, så nu finns dom länkade här ovanför!

Flygresan gick bra. På första flyget till Doha sov både jag och Gustav (på varsin rad!!) i tre-fyra timmar så resan gick väldigt fort. I Doha åt vi en snabb liten frukost innan vi satte oss på nästa plan mot Denpasar. Vi landade runt 23 lokal tid och var framme på vårt hotell strax efter tolv. Det var SÅ skönt att komma fram och få ta en dusch och borsta tänderna hehe.

Det här vaknade vi upp till imorse. Jäkla magi alltså. Stället vi bor på är såååå fint och mysigt, tänker att jag ska försöka ta lite bättre bilder och visa er mer noga om några dagar. Det är i alla fall ett hotell där alla har sin egna villa, gemensam pool och gemensamt kök + vardagsrum. Så känns lite mer som ett Airbnb. Underbart! Jetlagen har förresten gått galant. Vi somnade igår vid halv två och vaknade vid niotiden.

Vi började dagen med en promenad bort mot Cafe Crate som många av er tipsat om. I och med att vi inte hade hunnit fixa moppe än så ville vi bara till närmsta bästa; och det var juste Cafe Crate. Det var kul att få se lite av området vi bor i, när vi kom så var det ju natt.

Vi beställde in varsin bowl och en macka att dela på, det kunde vi ganska snabbt konstatera var lite för mycket men vi fick i oss allt till slut. Eller ja, Gustav åt som en häst haha. Nej om ni har vägarna förbi Canggu måååste ni till detta ställa. Herreguuud vad gott allt var. Måste hit igen innan vi åker vidare!

Sen hyrde vi oss en moppe för dagarna i Canggu och vi kände direkt att det var en självklarhet. Vi vill enkelt kunna ta oss runt omkring i området för att se och utforska så mycket som möjligt.

Till lunch valde vi att äta på The Shady Shack som många av er också tipsat om. TACK för alla era grymma tips som alltid levererar starkt. Här hade dom maaaassor med vegetariska och veganska alternativ. Jag tog en sallad som heter ”Protein bowl” med linser, sötpotatis och massor av annat gott.

Påvägen hem från lunchen la vi ifrån oss kartan och bara åkte på känsla. Även om vissa saker gärna får vara planerade på vår semester är det också viktigt att bara våga släppa lite och bara köra. Har bara spenderat snart ett dygn på Bali men jag trivs redan som fisken i vattnet. Vilket ställe alltså, känner redan nu efter första dagen ”nu förstår jag varför alla hypar Bali” haha. Men hörni, nu väntar Gustav på mig och vi ska ner mot stranden för att kolla in solnedgången. Puss på er <3

Kommentarer

1. Rebecca

Tips!! Ät på The loft Bali, ligger nära Café Organic. En restaurang som har så bra vegomat! Ät den vegetariska bolognesen ifall den finns på menyn. Så bra mat och ägarna är supertrevliga!! En svensk tjej tillsammans med sin man som har restaurangen.

Tyckte också att Taco Casa hade sjukt god tacos. Inte så instavänligt haha men bra mat!

×

Andrea Hedenstedt

Andrea Hedenstedt är en svensk influencer och inspiratör. Hon når hundratusentals unga kvinnor via sina kanaler varje vecka. Förutom bloggen är hon aktiv på Youtube, Instagram och även podden "Mathilda och Andrea". Andrea släppte sin första egna klädkollektion tillsammans med märket Na-kd i oktober 2017.