EXEMPEL PÅ ETT TRÄNINGSPASS

Tips, Träning

För typ en vecka sen så skrev ju jag ett inlägg med tips på hur man kan komma igång med träningen, om ni missade det kan ni bara bläddra bakåt lite i arkivet så hittar ni det. Nu tänkte jag skriva ner exempel på hur ett träningspass kan se ut för mig. Nu har jag klistrat in en länk till varje övning med en bild på hur man gör alla övningar. Men om det inte räcker kan jag varmt rekommendera att söka på youtube, där finns massor med bra övningar och inspiration. Detta är alltså ett pass jag bara klistrat in från mina anteckningar på telefonen!

Det här passet är då fokus på axlar, triceps och mage!

Uppvärmning: 1000 meter roddmaskin Rulla på trigger point/foam rulle Rulla axlarna framåt och bakåt i några minuter. Axlar: Sittande axelpress med hantlar, 8x3 (klicka HÄR för att se instruktioner) Axellyft med rak arm åt sidan & rak rygg 8x3, per arm. (klicka HÄR för att se instruktioner) Axelrotation, rak arm sen mot magen 8x3, per arm. (klicka HÄR för att se instruktioner) Framåtlutande axellyft 8x3 (klicka HÄR för att se instruktioner, jag brukar dock inte luta mig framåt så mycket)

Triceps: Triceps kickback 8x3, per arm. (klicka HÄR för att se instruktioner) Triceps press med kabel/pushdowns drop set, 8x4 (klicka HÄR för att se instruktioner) Smala armhävningar 10x4 (klicka HÄR för att se instruktioner)

Mage: Båten 1 min x3 (klicka HÄR för att se instruktioner) Planka på boll 1 min x2 (klicka HÄR för att se instruktioner) Sneda, långsamma mountain climbers 10 per sida x2 (klicka HÄR för att se instruktioner)

STRETCH!

På fredag kommer ett till sånt här inlägg fast med fokus på högintensiv träning! :D

Gillar

Kommentarer

Erika
,
Jaaaa älskar sånna här inlägg! Tack för inspirationen!
Astrid
,
Så jäkla bra inlägg! Gav mig verkligen motivation och inspiration, vill träna men vet liksom inte vad jag ska göra hahah. Ser gärna fler sånhär inlägg!