Första gången jag..

Allmänt, Träning

... sprang på evigheter! Alltså ni fattar inte hur dåligt jag mått de senaste halvåret. Eller jo det vet ni ju typ men vill bara ta upp det igen. Jag har varit konstant sjuk sedan november vilket nu blir fem månader. På fem månader har jag inte kunnat röra på mig som jag velat på grund av feber och halsont. Jaghar ju inte riktigt hållt mig i den form jag var innan om man säger så, ganska naturligt om man inte tränar på fem månader. Idag tog jag i alla fall tag i saken och gick ut för en löprunda. Det enda jag hade bestämt var att det skulle bli 5km, det får ta den tid det tar liksom. Jag orkade inte springa hela vägen men är nöjd ändå. Någonstans måste man börja. Mådde så himla bra förra våren när jag tränade regelbundet, vill verkligen komma in i ett flow igen. Det bästa skulle verkligen vara om jag hittade något bootcamp..

Tränar ni någonting? Hur ser i sånna fall er träning ut? <3

Gillar

Kommentarer

felicia
,
Försöker komma igång igen med löpning då den träningsformen passar mig jätte bra. MEEEN det är ju så jäkla svårt att bara bestämma sig för att göra det. Försökt "komma igång" i säkert två månaders tid. Tränat lite då och då, men har inte kommit in i ett flow. För att jag ska hålla mitt löfte om att komma igång så har jag sökt runt lite och hittade ett slags "träning schema" Tror det blir lättare för mig nu då jag har fasta punkter och hålla mig till. Tränar för jag vet att jag mår faktiskt verkligen bra av det, blir mer självsäker och stressen minskar. MEN blir så trött på alla som tror att man automatiskt försöker gå ner i vikt?? Pusssssss
Prietha,
Brukar köra högintensiva cirkelpass med mig själv som är 28 minuter långa (kayla itsines) 2-3 gånger, sen så brukar jag gå eller stå på crossen i 1h 2-3 ggr i veckan och försöker springa milen 2 ggr i veckan 😊 Går i dans också och har dans 3 gånger i veckan men det är mest för smidigheten och balansen 😊
prietha.se
Josefine
,
Jag tränar badminton 4 gånger i veckan på tävlingsnivå och nu har jag anmält mig till Stockholm halvmarathon. Är så motiverande med ett lopp när det gäller löpningen!
clara,
Åh skönt att komma igång <3
nouw.se/claratime
Esmeralda Edenberg,
Gud vad skönt att du äntligen får komma igång igen! Jag personligen blir så sjukt rastlös och det bara kryper i hela kroppen på mig om jag inte kan röra på mig. Det gör så himla mycket för både kroppen och psyket liksom! Jag gymmar ungefär 2-4 ggr i veckan beroende på vad jag hinner pga skolan. Då brukar jag alltid börja med minst 30 min på löpbandet och sedan ca 30 min styrka. Brukar köra ben och rumpa första passet, mage och rygga andra och armar och axlar tredje, och så går jag runt så liksom om du förstår vad jag menar. 😊 Ibland kör jag även något spinningpass också. Var verkligen ingen gymperson förut men nu har jag verkligen kommit igång vilket känns jätteskönt. Hoppas verkligen att du får hålla dig frisk nu så att du kan keep this up! 😃
esmeraldaedenberg.se
Johanna
,
Hej Andrea, lyssnade på veckans podd idag och vill bara säga en sak angående förra podden där ljudet inte var så bra. Alltså ja garvade seriöst HÖGT när jag lyssnade på förra veckans podd och även om ljudet var sämst (sorry men det var sämst) så kunde jag inte sluta lyssna för ni är så jäkla sköna och what ever om ljudet blir dåligt i en podd när ni seriöst vaaarje vecka levererar en grym podd. Jag ville iaf bara säga att jag uppskattar er väldigt mycket och ni är så roliga att lyssna på. Gillar också att ni står på er och inte tar kritik så hårt, andra ska inte få ha för mycket inflytande i vissa saker, take it or leave it lixom.. Stackars dom vars dag blev förstörd(?) haha alltså seriöst skrattretande att folk ens skriver så? Tråkigt liv dom har isåfall.. Jaja, jag tycker iaf att podden var asrolig och denna veckas podd var också bra. Så tack 😊 Kram på dig!
Nathalie
,
Hej! Jag tränade hela förra terminen och fem veckor i vintras med PrinceFitness, han har både bootcamps och PT, han är hur bra som helst och hans bootcamps är verkligen så bra. Han börjar med ett nytt nu april, önskar själv att jag kunde vara med men ska flytta. Hans bootcamps som börjar nu i april är utomhus och det är verkligen så skönt och roligt! Kolla in det! 😃
Elin Nylund,
Jag springer varje dag och kör lite styrketräning i vardagsrummet 2-3 ggr/vecka! 😊 Löpning är en oslagbar träningsform när man väl fått upp konditionen! Jag springer 1-2 mil nästan varje dag och blir knappt trött numera. Men det är viktigt att man ökar träningen stegvis och inte går ut för hårt! Jättebra att du gick sista biten och kände dig nöjd med det! Ett tips är att försöka få in som rutin att träna på vissa dagar eller vid vissa tillfällen och öka träningen stegvis så kommer du känna att det blir lättare och lättare! Det bästa som finns är ju när man känner att kroppen blir starkare och friskare. 😊 Superbra blogg och jag älskar er podd! Kramar!
www.elinnylund.se
Alice
,
Jag har kört gym nu under hela vintern, så skönt att man kan börja springa nu när vädret är bättre. Men jag gymmar ca 4 ggr i veckan, och försöker få in en dag med löpning. När man är inne i en träningsrutin är det så mycket enklare och roligare att träna tycker jag! Istället för att det blir en börda så gör man det bara på repeat. Hoppas du håller dig frisk nu så att du kan börja köra på riktigt!! Livet blir faktiskt automatiskt bättre när man känner sig hälsosam och kan träna. Massa kärlek till dig, kram!
Angelica,
Jag går på grupp-pass fem dagar i veckan på gymmet som man bokar via gymmets hemsida 😊 det är toppen tycker jag då man inte får avboka i sista sekunden och stanna hemma. Jag brukar boka pass som spinning med intervaller, zumba och ibland styrka! Skitkul att bli peppad av en ledare och få energin av alla andra som kämpar i hela salen 😊
Nouw.com/angelicasvensson