Hemma i Sverige

Jag och Mathilda landade som sagt 07.15 på Måndag morgon i Stockholm. Det var sååå skönt att landa på Svensk mark igen och känna den friska (dock väldigt varma) luften. Det är verkligen alltid underbart att komma hem tycker jag. Flygresan gick okej. Jag hade hoppats på att sova mer än vad jag gjorde och då gjorde jag verkligen allt jag kunde för att sova. Kollade inte på mobilen en enda gång under 8 timmar, hade öronproppar, sovmask, sömnpiller osv. Sov kanske tre dåliga timmar så var rätt trött när vi landade. Efter bagaget kommit så åkte jag direkt hem till lägenheten för att packa upp och börja tvätta. Medan tvätten höll på så sov jag tre timmar middag. Packade sedan om väskan, åkte tillbaka till Arlanda för att gå på det lilla propellerplanet mot Visby och min pojkvän. Det har verkligen varit jobbigt att vara ifrån varandra såhär länge, fem veckor. I och med att vi inte varit ett par så länge så blir det rätt lång tid rent procentuellt. Det har dock gått bra men wow vad skönt det var att ses på flygplatsen. Äntligen få hålla om varandra, kolla varandra i ögonen, kyssa varandra. Mmmm <3
Vi åkte och handlade middag och sen körde vi mot vårt hotell. Han är och jobbar på Noccos och Barebells sommarturné så därför befann han sig på Gotland just då. Det var en sån skön känsla i hela kroppen att äntligen få umgås igen. Som att andas ut, så harmoniskt och skönt verkligen. Tyvärr så fick jag feber på kvällen så morgonen efter lät han mig sova ut och gick och hämtade frukost åt oss. Fatta att bli väckt såhär :( <3 Herregud. Som om det vore min födelsedag.
Tisdagen den 17e så hade Gustav tagit ledigt från jobbet så vi kunde umgås ordentligt vilket var skönt. Jag mådde bättre på dagen så vi passade på att hänga lite på stranden och bara ta det lugnt. Wow vad Tofta var mysigt, vill verkligen åka tillbaka dit! Vi hann även äta middag inne i Visby som också var väldigt fint. Innan middagen körde vi förbi en av barnen som hade hängt vid Barebellstältet dagarna i ända som fattat så stort tycke för Gustav. Hon var sååå förtjust och innan dom sa hejdå på stranden ville hon ta en bild med honom på Polaroidkameran men glömde ta med sig själva fotot hem. Då var Gustav snäll och körde med det till henne innan middagen <3
Den 18e stod klockan på fem för 07.30 gick båten från Visby till Oskarshamn. Nästa stopp på sommarturnén är nämligen Tylösand (där vi befinner oss just nu) så efter båtturen så satte vi fart mot Halmstad och Tylösand. Båtresan gick bra, jag mådde sådär på morgonen men det blev bättre under dagen. Har fått som feberfrossa under kortare perioder och har ont i halsen. Inte alls kul. Gustav lyckades sova på båten med min tröja som filt och jag åt frukost och lyssnade på musik istället :) Bilresan hit gick bra, det var lite regnigt men det var bara härligt. Uppskattar liksom allt med den svenska sommaren nu när man längtat efter att komma hem. OBS: Har verkligen njutit av min semester i USA till 100% och uppskattar den så mycket men självklart har jag också längtat hem.
Påvägen från Oskarshamn till Tylösand hann vi med ett stopp i Växjö för lite lunch. Kommer inte ihåg vad stället heter men vi hittade i alla fall riktigt god vegetarisk mat :) Liiiite liten portion kanske, i alla fall för Gustav men väldigt gott! Tycker det är så kul att se flera svenska städer även om det bara är för en kortis.
Vid fyratiden ungefär kom vi fram till lilla stugan vi hyr här. Jag postade ju en "annons" på min Instagram story och fick svar av en kille som bor här i Tylösand med sina föräldrar. Deras villa har som en uthyrningsdel så det passar verkligen perfekt! Även om Gustav kommer jobba i princip varje dag på dagarna så är det så kul att ha "semester tillsammans" såhär. Vilken jäkla sommar alltså, äta middag ute på altanen det är verkligen den ultimata sommarnjutningen för mig. Ber om ursäkt över min radiotystnad men har verkligen bara velat njuta av stunden och inte jobba nu när jag kommit hem igen. Från och med idag börjar Gustav jobba igen så då kommer även jag kunna göra det :)

Kommer nog ha en del egentid här i Tylösand men tror det kan vara bra för mig. Fokusera på jobbet, ta det lugnt, läsa bok, förhoppningsvis bli bättre i halsen och kunna träna. Hoppas att allt är bra med er och tusen tack för era fina kommentarer angående plugget!! Ni är så kloka. Tror faktiskt inte att jag kommer hoppa på fortsättningskursen av Media och Kommuniktationsvetenskap. Och vad kul det var att läsa om när ni började läsa bloggen, wow vad tiden går!