Min helg i bilder - Del 2

Allmänt, Min dag/helg i bilder
INNEHÅLLER REKLAMLÄNKAR

LÖRDAG:
Vi kom ju fram till Gotland och Visby på fredagskvällen. Då åkte vi direkt till Gustavs mormor och morfar där man hade börjat fira hans mamma som fyllde 50 år. Vi kom ju lite senare men vi hann i alla fall med lite kaffe, bubbel och annat gott. Jag och Gustav var väldigt trötta så vi var tillbaka på hotellet redan vid elva tror jag. Vi somnade väldigt gott och efter en god hotellfrukost gav vi oss ut i Visby som bjöd på sååå fint väder.
Jag har ju som sagt inte varit på Gotland, typ inte i alla fall. Någon gång när jag var liten, två dagar i somras och sen nu. Det var så kul att få uppleva Visby för första gången när det var så lugnt som det var nu i helgen. Alla gulliga små gator som på högsäsongen är proppfulla med folk var nu tysta och nästan öde, så lugnt och skönt!
Gustav har ju spenderat varje sommar under sin uppväxt här på Gotland så han fick vara min guide. Vi strosade mest omrking utan någon riktig inriktning men han ville gärna visa mig den botaniska trädgården. Wow vad vackert det var!
Trots hösten så var det såå färgglatt och betydligt grönare än när vi var här i somras.
Min fina fina fina. <3
Jag hade på mig favorittröjan som ni hittar HÄR. Förresten ser ni att mitt hår var lite extra "shiney"? Innan vi åkte använde jag min favoritinpackning från Maria Nila och påmindes direkt om att jag måste göra det oftare. Jag använder den HÄR.
Vi gick upp i ett av ringmurens torn och kikade på utsikten. Molnen tätnade lite under eftermiddagen men det gjorde inget. Som tur var så blåste det i alla fall inte så mycket :)
Vi gick förbi en väldigt vacker kyrka.
Och massor med gulliga hus och färgglada dörrar. Visby is the place to be om du vill ta snygga instagrambilder haha!
Sen åt vi lunch på ett ställe jag inte minns namnet på. Det var riktigt bra vegetariskt utbud vilket var kul! Jag åt en grillad macka med pesto, tofu och lite annat gott :)
Sen promenerade vi längs Adelsgatan och träffade en katt som verkade bo där.. Gulletussen :(
Hahaha katten var betydligt nöjdare än vad den ser ut att vara på den här bilden. Min kära pojkvän är som ni ser stormförtjust i katter (eller ja alla djur). Ni som följer mig på instagram och kollar mina storys vet ju att han var varannan dag skaffar sig en ny kattvän :)
När det började närma sig eftermiddag tog vi oss tillbaka mot hotellet. Vi skulle nämligen utforska hotellets relax och badavdelning tillsammans med resten av gänget! Här i bild ser ni Gustav och två av hans gulliga kusiner. Vi badade ångbastu, vanlig bastu och badade. SÅ nice! Ångbastu är verkligen så sjukt skönt.
Efter lite skönt häng vid poolen så möttes vi alla upp för att födelsedagsskåla för både Gustavs mamma och mormor! Det firades såklart med bubbel ;)
Sen åt vi alla middag tillsammans. Efter middagen så gick vi ut på en liten promenad innan vi somnade sött till vår ljudbok vi lyssnar på just nu :)

SÖNDAG:
HOTELLFRUKOST <3 Mackor med gurka och paprika är verkligen så underskattat, förstår inte varför vi inte gör det oftare hemma så som vi håller på med våra frukostar hit och dit. Det är så lyxigt att bara en sån sak som att kunna välja två olika sorters bröd.. Mmmm saknar redan. Njöt så mycket av frukosten på söndagen för då började jag äntligen tugga på båda sidorna igen (efter borttagningen av visdomstanden) <3
Efter frukosten gav vi oss ut på sightseeing igen haha och ja jag har exakt samma kläder på mig som dagen innan.
Gud vad jag gillar Visby!!! Sommaren 2019 skulle jag så gärna precis som denna sommaren se mycket av Sverige. Kanske vara en vecka på Gotland och en vecka på västkusten eller i Skåne. Sverige är så vackert!
Vi satte oss på en trappa i solen och drack kaffe <3
Alla dessa små gränder påminner mig om Gamla stan. Kändes som en liten blandning av Gamla stan och en västkustort typ. Nej men har ni inte varit i Visby måste ni ju hit och ni behöver ju absolut inte vänta tills det blir sommar igen.
Sen promenerade vi hem till Gustavs mormor och morfar igen för att äta lunch innan vi hoppade på båten hem igen. Gud jag hade verkligen en såååå härlig helg på Gotland. Så lyxigt med en liten minivacation i Sverige!

Del 1 av min helg hittar ni HÄR

Gillar

Kommentarer

Hanna
Satan vad fin du är!!! Och älskar att ni stöter på katter hela tiden<3<3
Sara
Åh katten! Jag pluggar i Visby och träffar den där kissen ibland, men varje gång är den helt likgiltig när man kommer fram och klappar den. Inte kelig, men inte heller irriterad och går iväg, så himla likgiltig bara haha. Eller var den jättekelig med er?
Hanna
Åh så underbart! En liten kommentar till Gustav bara - vit slips "ska" bara användas på begravning, ifall han inte hade koll på det, ser lite märkligt ut att gå vardagsklädd sådär! Man glider ju inte runt i brudklänning alla dagar liksom haha
Michelle Nilsson
Måste bara skriva att guuud vilka snygga o fina bilder du tagit. Du är verkligen duktig på det. Mår bra av att se alla dessa bilder, de förmedlar en varm men realistisk känsla. Hoppas du får en toppenfin vecka och tack för en fantastisk podd 😊
Andrea Hedenstedt
Nicole
Du ser ut och ha haft en toppenhelg! Jag har verkligen fått en annat perspektiv på Gotland, har enbart tänkt mig att åka dit under sommaren. Men efter detta inlägg så är ju hösten ett måste. Allting ser så idylliskt ut. Kramar till dig Andrea <3