Nu är vi äntligen framme!

Allmänt, Resor

Utsikten från flygplanet på Schiphol.. Kändes rätt bra att lämna ett slaskigt Stockholm också!
Utsikten från vårt hotellrums balkong nu halv åtta på morgonen <3

Nu är vi äntligen framme på Curacao i Karibien. Och jag säger äntligen, inte bara för att vi har längtat utan för att det var osäkert om vi ens skulle kunna komma fram.. Det var varit en riktig resa alltså. Resan hit började 03.45 då taxin kom och hämtade upp oss, det var riktigt jobbigt att åka till Arlanda då för det var SNORhalt. Vi åkte förbi tre olyckor på vägen dit liksom. Sen när vi kom fram så checkade vi in och allt gick bra, men när alla gått på planet så meddelas vi om att det är storm i Amsterdam, vi kommer få åka men Schiphol har halverat sin trafik per timme så därför måste vi vänta. PANIK, vårt nästa plan gick 1,5 timme efter vi skulle landa och nu säger dom att vi kommer bli 1-1,5 timme sena. Hela planet får typ panik, folk ska till New York, Atlanta, Sydafrika, Uganda, Tanzania, Rio De Janeiro osv. Många hade precis som oss ännu mer panik då flighten hit bara går en gång per dag. Vi landar på Amsterdams flygplats 09.40, planet går 10.00 och vi ska ta oss av planet, gå igenom en passkontroll samt ta oss till andra sidan terminalen.

Vi har nog aldrig sprungit så i hela våra liv haha! Jag tappar kameran i golvet, min nya ögonskuggepalett i golvet, jag kan typ inte andas för att jag är så nära på att börja gråta osv, osv. MEN vi hann. Vi kom fram till gaten 09.53 och dom väntade så snällt på oss. Dom hade lika gärna kunnat stängt någon minut tidigare liksom. Sen var dom till och med så snälla att dom väntade på vårt bagage från förra planet. SÅ SKÖNT. Alltså jag har typ aldrig svettats så mycket i hela mitt liv, är himla imponerad av Nora som orkade springa sitt allra snabbast i 1,5 km i panik med väskor och alltihop.

Det var verkligen en lättnad att komma med planet, slippa försena semestern och övernatta i Amsterdam. Efter tio timmars flygning över Atlanten landade vi på lilla Curacao 15.00 lokal tid (fem timmar efter Sverige). Då åkte vi till vårt hotell, packa upp och sen åt vi middag. När vi åt middag vid 20.00 kan man säga att vi var rätt trötta haha. Då var ju klockan 01 svensk tid och vi hade gått upp 03 så vi hade nästan varit vakna ett dygn. Nu ska vi i alla fall äta frukost här ute på balkongen så hörs vi lite senare. Puss på er!

Gillar

Kommentarer

Linnéa
Vilket hotel bor ni på? 😊
Johanna
Vilken fin och bra blogg du har, verkligen inspirerande. Kolla gärna in min nystartade blogg http://nouw.com/jjohannahedlund
Sofia
så skönt att ni kom med planet. har också varit i en sån situation, och jag som har tids ångest vill egentligen bara ställa in hela resan och åka hem om jag hamnar där. Förstår dig VERKLIGEN. Sitter nu här i ett kallt och blåsigt Sverige (fast vi har sol för en gångskull) och är sjukt avis på dig. Kram.
Paulina
Haha ååh vet EXAKT hur dendär paniken känns , när man springer genom hela flygplatsen med tårarna i ögonen. Gick igenom samma fast jag var ensam, hemskt var det! Dock fick jag skylla mig själv lite där men såå hemskt var det, särskilt när man hördes sitt namn uppropas i högtalarna hahah. Men är glad att det löste sig för er! Ser fram emot fina bilder.Kraam