Träning: Högintensivt pass för två

Allmänt, Tips, Träning

Någonting jag tycker är väldigt roligt är att träna tillsammans med någon, det ger mig ofta mer motivation och pepp! När det kommer till styrkepass i gymmet kan det vara skönt att vara själv men så fort det kommer till flås och att svettas föredrar jag alltid att träna tillsammans med någon. I och med att Gustav jobbar heltid så brukar vi försöka planera in träningen tillsammans så man hinner umgås på vardagarna mer än att bara laga middag, ta hand om disken och somna typ. Någonting jag också gillar är att boka in pass, alltså gå på pass som hålls av en instruktör. Det är så skönt för hjärnan att bara dyka upp någonstans och göra som man blir tillsagd haha :) Här om veckan körde vi i alla fall ett pass på egen hand som var riktigt jäkla jobbigt - och kul! Detta passar perfekt om man är fler men ändå vill köra tillsammans som ett team. Passet tar ungefär 45-60 minuter, lite beroende på hur snabb man är.

PS: Det ska stå "ett träningspass för er som vill svettas". Vet inte riktigt vad det står men det orkar jag inte ändra ;)

Sätt timern på telefonen på 7 minuter och gör följande övningar utan vila tills tiden är slut. Gör alla övningar i ett sånt tempo att du blir varm och svettig. Dock inte så att du blir jättetrött, detta är enbart för att få upp puls och värme :)

10 knäböj 5 burpees 10 sekunder häng (alltså i en stång som på bilden ovanför) Om stång inte finns: 10 situps

Så efter hängandet eller situpsen, börja direkt med knäböjen igen! Så ingen vila under dessa sju minuter.

Detta pass är utformat för två personer. Alla repetitioner är 60 totalt för båda, alltså 30 var. Är man tre personer så ändra bara totalen till 90 och lägg till en vila-station istället för att vila mellan de olika kombinationerna.

MAGÖVNINGAR: Jag brukar gilla att avsluta passet med lite magövningar. Här är ett tips på övningar att göra:

20 st knee raises (du hänger i en stång och drar upp knäna mot magen, alternativt lyfter benen och har dom raka) 20 st russian twists med vikt. Du sitter som i båten och lyfter en vikt från sida till sida, som att du paddlar typ! 30 sekunder plankan. 30 sekunder kanske låter lite, vill man köra mer är det ju bara att göra det men efter detta pass var vi jäkligt trötta. Plus att efter dessa tre övningar är det bara att göra allt igen.. och igen :) X3  

PS: Glöm inte att stretcha mvh person som börjat stretcha för första gången i sitt liv

 

Gillar

Kommentarer

Emma
,
Antar att du inte tränar på SATS längre, men om du gör det (eller någon annan som läser) så gå på SATS prformance Hi- Intensity klasser!! Det är samma upplägg som det du skrev ovan!
Anonym
,
https://nouw.com/tankarkringlivet/vem-ar-jag-34771286 Läs gärna
Linn
,
Vilket roligt pass att köra tillsammans! 😊 Ska defintivt testa någon dag i veckan!
Ebba
,
Kul pass!! Tack för tipset!
Matilda
,
Vart kommer dina träningstights ifrån??! Supersnygga!