Träningspass: Crossfit at Wanderlust Canggu

Bali 2019, Träning

Igår var vi på omtalade Crossfit Wanderlust här i Canggu på Bali. Flera av er har tipsat mig om detta ställe samt kompisar som varit på Bali. Vi hade sett bilder från stället och förstod det som att det var väldigt öppet och fräscht; det var det verkligen! När vi kört crossfit hemma i Stockholm har vi mestadels kört på betyyydligt mindre ställen. Först var tanken att vi skulle gå på ett av deras pass men vi körde själva istället vilket var ett bra beslut såhär i efterhand.. Vi båda kände direkt att vi var väldigt ovana med värmen i kombination med träning. Hade verkligen avlidit på plats om vi "råkat" hamna på något konditionspass haha. Vi körde ett styrkepass som gav bra med flås ändå och det var riktigt nice.

Uppvärmning: Stretcha och hoppa hopprep i cirka fem minuter. I och med att denna wod inte var så jätteflåsig så behövde vi inte värma upp jätte mycket mer än att värma upp överkroppen, stretcha lite och höja pulsen en aning. Vet att många inte hoppat hopprep sedan lågstadiet men kan verkligen tipsa om det i träningssammanhang, det är betydligt jobbigare än vad man kommer ihåg det som haha.
Någonting som var väldigt nice och fiffigt var att man kunde skriva på marken, på så sätt kunde man enkelt hålla koll på vad det är man ska göra, räkna omgångar osv.
Vi valde att dela upp vårat pass i två delar. Del 1 bestod av frivändningar och pull ups. Första varvet gjorde jag 10 stycken frivändningar följt av 10 pull ups, när jag var klar var det Gustavs tur och när han var klar gav jag mig på 9 reps av båda övningarna. Så jobbade man helt enkelt igenom sig stegen hela vägen ner till när man bara hade en enda liten repetition kvar av båda övningarna. Jag har faktiskt ingen aning alls om hur lång tid det här tog, det tog nog rätt mycket längre tid än vad det hade gjort utan värmen haha. Men det var i alla fall riktigt jobbigt!
Jag valde att köra på 35 kilo i mina frivändningar. Det var riktigt jobbigt i och med att det blev så många men kanske ska våga gå på lite tyngre nästa gång :).
I och med att jag inte kan göra chins/pull ups (vad det nu kallas) så gör jag antingen med gummiband eller jumping pull ups där man håller emot så gott man kan på nervägen.

När vi var klara med del 1 och hade vilat ett par minuter så var det dags för del 2 som såg ut såhär. Utfallssteg, thrusters (knäböj + axelpress) och armhävningar. Första varvet bestod av 21 reps på varje övning, andra varvet 15 på varje övning och sista varvet 9 reps. Även här körde vi you go - I go så man får in en naturlig vila.
Utfallssteg är verkligen underskattat, det är så sinnessss jobbigt. Speciellt när man ska gå framåt och inte bara göra dom stående på plats. Vi valde att göra dom med en hantel i varje hand. Samma hantlar användes sedan till våra thrusters.

Jag har ju under flera års tid gjort mina armhävningar på knäna men äntligen börjat göra dom på fötterna igen. Yeey!

Behövde dock en hel del pauser mellan haha, inga 21 i rad här inte.

Passet var i alla fall väldigt roligt och jag kan varmt rekommendera er att kika förbi på Crossfit Wanderlust om ni har vägarna förbi Canggu på Bali. Varmt som satan var det men riktigt nice!

Även om ni inte har vägarna förbi Bali borde ni i alla fall testa detta träningpass för det var väldigt kul!

Gillar

Kommentarer

emma
emma,
Åh härligt! vad kostar det att träna där och hur fungerar det? Skriv gärna mer ifall ni tränar i bali och vart osv, ska dit snart så hade vart super om man visste lite tips och så! kram, svar uppskattas här i kommentarsfältet<3<3
emmaw@live.se
Ellinor
Ellinor,
Jag ÄLSKAR dina träningsinlägg!!! För det första så är dem verkligen svin jobbiga haha, testade ett pass i måndags och har idag söndag fortfarande träningsvärk ? Tycker du är så inspirerande! Det jag gillar mest är ändå att dina pass känns inte helt omöjliga och jag tänker men om Andrea klarar detta så klarar jag detta, förstår du? Till skillnad från många andra crossfit atleter jag följer som är helt sinnes starka där det känns helt omöjligt att klara det dem klarar. Menar inte att du inte är stark, det är du ju såklart, utan att du peppar och inspirerar till att man kan klara det! Så tacksam över att du har börjat skriva så mycket om träning! Hade för cirka tre veckor sen helt tappat motivationen för att träna men sen började jag testa dina pass och nu är det KUL att träna. Så TACK, du är grym ❤️
Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229